Сторінки

Для учнів

Як досягти успіхів у навчанні?

1. Зрозумій, що навчання — це твій особистий вільний вибір і що воно потрібне не батькам, не вчителям, а саме тобі.

2. Пам’ятай: освіта — це не те, чого тебе вчать, а те, чого ти вчишся сам. Лише самостійне пізнання насправді цінне. Уроки, лекції, семінари та інше лише сприяють самоосвіті.

3. Також знай, що освіта і документ про освіту (атестат, диплом) — не одне й те саме.

4. Освіта має працювати на твій «образ». Найголовніше в ній — яким ти стаєш як особистість, які внутрішні зміни відбуваються в тобі, як змінюється твоє ставлення до життя, до людей і до себе. Тому не обмежуйся «знаннями», прагни більшого — пізнання життя, людей, самого себе.

5. Доповнення: в освіті важливим є не лише результат, а й сам процес усвідомлення, пізнання, змін. Стара китайська мудрість проголошує: «Батько, що дав синові рибу, нагодував його один раз. Батько ж, який дав синові вудочку, забезпечив його харчуванням назавжди».

6. Не прагни запам’ятати, прагни зрозуміти!

7. Завжди шукай декілька варіантів розв’язання завдання, декілька варіантів відповіді на запитання. Ті, хто шукає легкого життя і вважає, що перша-ліпша відповідь є єдиною й тому найкращою, — обмежені, пересічні люди. Вони не зможуть стати лідерами—творцями нового, а лише виконавцями того, що їм накажуть чинити.

8. Не падай духом, коли зазнаєш поразки. Перед тим як досягти успіху в розробці електричної лампи, Едісон здійснив майже 1000 невдалих дослідів. Він же сказав, що геній — це 1 % натхнення і 99 % потіння. В усіх негараздах, звертаючись до Бога, не кажи «За що?», а питай «Для чого?». Пам'ятай також, що найстрашніше — не те, що ми припускаємося помилок, а те, що не бажаємо вчитися на них. Сприймай кризу не як вирок, а як нагоду стати міцнішим!

9. Скрізь, де є люди, є проблеми, з ними пов'язані. Будь реалістом і не чекай, що тебе оточуватимуть лише «білі та пухнасті». До того ж, збагни, що вони — не більше й не менше, як знаряддя в руках Бога для навчання тебе вміння поєднувати вимогливість і повагу, вдаватися до компромісу та відстоювати свою позицію. Ніколи не дозволяй собі почуватися жертвою людей чи обставин.

10. Не сприймай тих, хто має відмінну від твоєї думку як персональних ворогів. Ти владен мати свою думку за умови, що поважаєш право інших на їхню особисту. Оточуй себе людьми, які не бояться не погодитися з тобою і будь обережний з тими, хто завжди в усьому з тобою погоджується.

11. Ніколи не кажи собі, ніби все знаєш і все вмієш. Ніколи не зупиняйся в пізнанні, навіть коли випередив багатьох і досяг великих успіхів. Чим більше вчишся, тим більше усвідомлюєш, як багато ще непізнаного. До того ж успіх тенісиста — не в тому, щоб дивитися на табло і тріумфувати від переваги в рахунку, а в тому, щоб пильнувати за рухом м'яча і реагувати на нього. Тому не переймайся самозвеличенням, а продовжуй прямувати до мети! Не женися за славою, вона сама прийде до тебе, якщо будеш правильно бачити мету і прагнути її досягнення!

12. Подібна думка: ніколи не соромся свого незнання. Часи всезнайок минули (останні патологічні прояви цього лиха ще можна спостерігати, в телешоу «Перший мільйон» і «Найрозумніший»). Знання про своє незнання — перша ознака розумної людини. Відчуття незнання—найпотужніший мотив до пошуку, творчості.

13. «Не знати — не соромно, соромно — не спитати». Навчися не боятись запитувати, якщо тобі щось незрозуміло. Запитання пробуджують свідомість, загострюють думку. Краще бути в постійному пошуку, ніж погоджуватися, не розуміючи... Запитальне ставлення до життя—позитивна риса особистості.

14. Учися відпочивати. Найкращий відпочинок—зміна діяльності на іншу корисну справу. Не давайте лінощам перешкоджати твоєму зростанню!

15. Не потурай шкідливим звичкам, займайся спортом (роби хоча б зарядку щоранку). Не чини будь-чого просто через те, що «так чинять усі», думай своєю головою і долай «стадний інстинкт»!

16. Учись учитися. Принцип 20 на 80 стверджує: 20% зусиль, витрачених на раціональну організацію своєї діяльності (зокрема навчальної), забезпечують 80% успіху.


 Учись читати (знаходити нове, інтерпретувати його, виокремлювати головне, знаходити застосування прочитаному).

 Учись говорити (чітко, стисло, аргументовано, грамотно, тактовно).

— Учись робити нотатки і висловлювати свої думки письмово (Як скласти конспект? Як написати реферат? Як оформити заяву, протокол, написати автобіографію?)

 Учися спостерігати (можна дивитись і не бачити, слухати і не чути... Будь уважним до дрібниць, бо з них складається життя).

 Учись аналізувати, визначати мету, планувати (це — риси гарного менеджера, вміння керувати і вони стануть тобі в пригоді, аби управляти собою і своїм життям).

— Учись оцінювати себе, свій результат, прогрес його досягнення (умій визначити критерії успіху, позитивні зміни і порівняти себе, свою роботу з цими критеріями).

 Учися мислити взагалі (порівнювати, систематизувати, класифікувати, узагальнювати, абстрагувати тощо).

 Учися запам'ятовувати (не визубрювати), використовуючи різні види пам'яті (слухову, зорову, асоціативну), короткочасне, але часте повторювання і знання того, що логічно пов'язана інформація запам'ятовується в 22 рази краще, ніж алогічна

 Учися зосереджуватись, опановувати себе, оптимістично дивитися на життя (усі ці риси розвиваються й загартовуються так само, як м'язи спортсмена на тренуванні)




Обов’язки дитини

-       Поважати і любити своїх рідних, своє оточення. Ставитися до них так, як ми хочемо, щоб ставитися до нас.
-       Не принижувати гідності жодної людини. Поводитися так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини.
-       Виявляти толерантність до членів родини, до інших людей.
-       Дотримувати правил моральної етики в сім’ї; організовувати дозвілля так, щоб вони приносили користь і не заважало іншим членам родини.
-       Сумлінно навчатися; активно працювати на уроках, готуватися самостійно, старанно виконувати домашні завдання.
-       Дотримуватись у громадських місцях певних норм поведінки, прийнятих у суспільстві. Намагатися не створювати ситуації, як призводять до порушення закону.
-       Цінувати і дбати про своє здоров’я і членів своєї сім’ї. Виконувати приписи лікарів у рози потреби, появляти турботу про близьких.
-       Дотримувати режиму харчування.  Вживати продукти до кінця терміну придатності. Поважати працю рідних.
-       Самостійно знаходити інформацію в різноманітних джерелах.
-       Поважати співрозмовників. Дотримуватися правил мовного  етикету.


Шість кроків до грамотності


Помилки у тексті — це дуже прикро: вони як ями на дорозі чи як плями на одязі. Якщо Ви любите робити усе до ладу, то намагатиметеся писати правильно. Що ж робити, якщо все ж час від часу у Ваших творах, контрольних роботах чи листах трапляються помилки?
 Завчаєте правила української мови напам'ять, але це не допомагає? Звісно, бо такий спосіб не назвеш ефективним. Засвоювати нові знання і навички найкраще на практиці. Почнімо?
 1. Читайте. Це — найперша і найголовніша порада. Раджу взятися за якісну художню літературу — так Ви непомітно для себе запам'ятовуватимете правильне написання слів і розділових знаків, а ще — цікаві вислови та стилістичні прийоми.
 2. Коли сумніваєтеся — зупиніться. Читання хороших текстів привчить Вас до відсутності помилок. А ось коли Ви йтимете вулицею і побачите рекламний плакат, або ж спілкуватиметеся  електронною поштою зі знайомим, у якийсь момент Ви цілком можете подумати: «Тут щось не те». ЯкщоВам впало у вічі щось дивне чи незвичне, це сигнал до того, що час попрацювати!
 3. Придбайте орфографічний словник і посібники з української мови. І щойно Ви «спіткнетеся», читаючи якийсь текст — одразу перевіряйте, чи немає там помилки. Коли Вам дають вивчити готове правило у школі — це одне. Коли Ви зіткнетеся з проблемою і самі її вирішите — це зовсім інше.
 4. Точно так само працюйте і зі власними текстами. Легка тінь сумніву — серйозна перевірка. До речі, багато хто радить обов'язково вимовляти вголос те, що Ви пишете — це дозволить зменшити кількість орфографічних помилок. Спробуйте!
 5. Навіть якщо Вам здається, що тепер Ви пишете правильно, не поспішайте радіти: українська мова потерпає від таких явищ, як суржик і кальки з російської. Цілком можливо, що Ви вживаєте русизми, навіть гадки не маючи про це. Тому раджу попрацювати над стилістикою української мови. Придбайте підручник, а в Інтернеті знайдіть цікаві проекти, де правильне вживання слів і виразів пояснене за допомогою чудових ілюстрацій.
 6. Не соромтеся попросити друга виправляти Вас, якщо Ви пишете чи кажете щось неправильно. До речі, Ви також можете вказувати йому на його помилки. Взаємне вдосконалення допоможе вам стати грамотними.









Немає коментарів:

Дописати коментар